“Turisti otelden çıkarmalıyız”

• 17 Ekim 2018
  • 1832

Vali Karaloğlu: “Antalya’da turizm maalesef otelle havaalanı arasında cereyan ediyor”

Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya’daki tarihi mekanların dünyanın hiçbir yerinde olmadığını ancak tanıtımının yapılamadığını söyledi. Vali Karaloğlu, “Bu kadar elimizde imkan var ama maalesef Antalya’da turizm otelle havaalanı arasında cereyan ediyor” dedi.

Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Manavgat ve Side’de bir dizi ziyaret ve incelemelerde bulundu. Kaymakam Nazmi Günlü, Belediye Başkanı Şükrü Sözen, MATSO Başkanı Ahmet Boztaş, MASTOB Başkanı Cengiz Haydar Barut tarafından Side’de karşılanan Vali Karaloğlu antik tiyatroyu gezerek yetkililerden bilgi aldı. Tiyatrodan çıkışta, Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen ve MASTOB Başkanı Cengiz Haydar Barut’un tiyatronun bakım ve işletmesinin protokolle belediye devredilmesi konusundaki görüşlerine, Vali Karaloğlu, “2 tane hamamı zaten belediyeye devrediyoruz. Burası için ne yapabiliriz, arkadaşlarımız bir çalışsın” dedi. Vali Karaloğlu, tiyatro binasından çıkışta, tiyatroyu kastederek beraberindeki yetkililere hitaben, “Turizmi otelle havaalanı arasında hattın dışına çıkaramıyoruz. Bu kadar elimizde imkan var ama maalesef Antalya’da turizm otelle havaalanı arasında cereyan ediyor. Böyle bir yer kaç tane ülkede var, bizde kaç tane var biliyor musunuz 400 tane var” diye konuştu.

YENİ SİDE MÜZESİ YAPILACAK

Side ziyaretinde Side Müzesi için ayrılan araziyi de gezen Vali Karaloğlu, gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Side’nin Antalya’nın en önemli tarihi mekanlarından, ören yerlerinden bir tanesi olduğunu vurgulayan Vali Karaloğlu, “Side bugüne kadar bir çok şey yapılmış, kazılar yapılmış, restorasyon çalışmaları yapılmış. Bugünde bazı çalışmalara devam ediyoruz. Manavgat belediyemiz tarafından yürütülen çarşı içi yenilemeler, sokak iyileştirmeleri, sokaklarda koruma imar planına uymayan yapıların kaldırılması var” dedi.

YER DARLIĞINDAN ESERLER SERGİLENEMİYOR

Side müzesinin tarihi hamamın içerisinde olduğunu ve bütün eserlerin yer darlığı nedeniyle sergilenemediğini kaydeden Vali Karaloğlu, “Side’de yeni bir müze yapacağız, şu anda bulunduğumuz alan, yeni müze yapacağımız alan olacak inşallah. Mevcut müzemizde bulunan eserler buraya nakledilecek. Şu anda mevcut müzemizde yersizlik nedeniyle sergileyemediğimiz eserleri de burada sergileme şansına kavuşacağız. Biz Antalya’nın tarihi ve kültürel dokusunu önemsiyoruz. Tarihi ve kültürel dokunun turizmle buluşmasını da önemsiyoruz. Önemli noktalardan bir tanesi Side, yapacağımız bu çalışmalar Manavgat’ta ve Side’de turizmin gelişmesine faydalı olacaktır diye temenni ediyoruz” şeklinde konuştu.

TURİSTİ OTELDEN ÇIKARMALIYIZ

Turistleri otelden çıkarmak için tarihi mekanların, kültürel ve sanatsal etkinliklerin, doğaya yönelik gezilerin, maceraya yönelik etkinliklerin arttırılıp paket haline getirilmesi gerektiğini kaydeden Vali Karaloğlu, “Herkes bulunduğu yerde müşteri beklerse müşteri gelmez ama elimizdeki bütün değerleri bir pakete dönüştürüp bunu gelene sunarsak yani Manavgat’a gelen her turist Side diye bir yerin olduğunu burada çeşitli tapınakların olduğu, antik tiyatronun bulunduğunu bilmesi lazım. Bunu bizim ona bir paket içerisinde sunmamız lazım. Biz bazen, ‘Elimizde var, gelsin’ diyoruz. Öyle bir şey yok. Turist Almanya’dan İngiltere’den nihayetinde bir tur operatörüyle, oteliyle anlaşıyor uçuyor, geliyor. Onu oradan çıkarmak için bizim tahrik etmemiz lazım. Yani elimizdeki değerleri daha iyi anlatmamız, pazarlamamız lazım” dedi.

Antalya’da Gazipaşa’dan Kaş’a, dünyanın hiçbir şehrinde olmadığı kadar antik tiyatronun olduğunu aktaran Vali Karaloğlu “Bunları bir değere dönüştürebiliyor muyuz, maalesef dönüştüremiyoruz. Geçen hafta Perge’yi gezdik, Perge belki dünyada ayakta olma oranı en yüksek antik şehirlerden bir tanesi. Geçen sene giren ziyaretçi sayısı yerli yabancı toplam 60 bin. Çok komik bir rakam. Geçen sene bu şehre en kötü sezonda 6 buçuk milyon yabancı geldi. İyi sezonda 12 milyon yabancı geliyor, Perge gibi bir antik şehre eğer 60 bin ziyaretçi götürebiliyorsak, hepimizin; bu kenti yöneten, bu kentte turizm işiyle iştigal eden, bu kentte belediye başkanlığı yapan kim varsa hepimiz turizmi yeniden tartışmamız, yeni hikayeler yazmamız gerekir diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

Vali Münir Karaloğlu, D-400 karayolunda yapımı devam üstgeçit çalışmalarını da yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. (Haber: Hakan Tankaya)